ΗPorsche 911 GT3 με τεχνογνωσία από τους αγώνες αυτοκινήτου
Στουτγάρδη. Η Porsche καταργεί τα δεσμά στη νέα 911 GT3. Η πέμπτη γενιά αυτού του sport αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων εξελίχθηκε σε στενή συνεργασία με την Porsche Motorsport. Μεταφέρει την ανόθευτη αγωνιστική τεχνολογία σε μοντέλο παραγωγής με ακόμα μεγαλύτερη συνέπεια απ’ ό,τι στο παρελθόν: Ο μπροστινός άξονας με διπλά ψαλίδια και τα εξελιγμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, η πίσω αεροτομή σε σχήμα λαιμού κύκνου και ο εντυπωσιακός διαχύτης προέρχονται από την 911 RSR, το επιτυχημένο αγωνιστικό μοντέλο GT. Παράλληλα, ο εξακύλινδρος κινητήρας boxer είναι βασισμένος στον κινητήρα της 911 GT3 R και έχει δοκιμαστεί σε αγώνες αντοχής. Ο υψηλόστροφος κινητήρας με τον εντυπωσιακό του ήχο χρησιμοποιείται επίσης στη νέα 911 GT3 Cup, χωρίς σχεδόν καμία μετατροπή. Το αποτέλεσμα είναι ένα σπουδαίο μηχάνημα οδήγησης που είναι αποδοτικό και προκαλεί τα συναισθήματα, είναι ακριβές και διαθέτει υψηλές επιδόσεις, είναι δηλαδή ιδανικό για την πίστα και εξαιρετικό στην καθημερινή χρήση.
Το πλεονέκτημα που κάνει την 911 GT3 να ξεχωρίζει είναι ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών της. Με τελική ταχύτητα 320 χλμ./ώρα (318 χλμ./ώρα με το κιβώτιο PDK), είναι ταχύτερη ακόμα και από την προηγούμενη 911 GT3 RS. Επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα. Η Porsche προσφέρει το νέο μοντέλο και με ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων, για ιδιαίτερα ανόθευτη οδηγική εμπειρία. Τα εξελιγμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά έρχονται ως αποτέλεσμα της εμπειρίας που έχει αποκτηθεί από τους αγώνες αυτοκινήτου και δημιουργούν σημαντικά μεγαλύτερη αρνητική άντωση, χωρίς να επηρεάζεται αισθητά ο συντελεστής οπισθέλκουσας. Στη θέση υψηλών επιδόσεων, η χειροκίνητα ρυθμιζόμενη αεροτομή και ο διαχύτης αυξάνουν σημαντικά την αεροδυναμική πίεση, για υψηλές ταχύτητες στις στροφές. Η θέση αυτή, ωστόσο, χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην αγωνιστική πίστα, καθώς εκεί είναι ο χώρος όπου η 911 GT3 ξεδιπλώνει όλες τις αρετές της. Στο Nordschleife του Nürburgring, την πίστα αναφοράς για όλα τα sport αυτοκίνητα της Porsche, πέτυχε ένα εντυπωσιακό ρεκόρ: στη διάρκεια των τελικών ρυθμίσεων, η 911 GT3 έγινε το πρώτο μοντέλο παραγωγής με ατμοσφαιρικό κινητήρα που έσπασε το φράγμα των επτά λεπτών. Ο οδηγός δοκιμών Lars Kern ολοκλήρωσε έναν πλήρη γύρο 20,8 χλμ. με χρόνο μόλις 6:59.927. Στη μικρότερη πίστα των 20,6 χλμ., η οποία παλαιότερα ήταν η πίστα αναφοράς, η 911 GT3 ολοκλήρωσε τον γύρο με χρόνο 6:55.2. Φορώντας τα προαιρετικά ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 R και με τον brand ambassador της Porsche Jörg Bergmeister στο τιμόνι, το νέο μοντέλο διατήρησε με συνέπεια τις επιδόσεις του σε περισσότερους γύρους. Είναι «με διαφορά το καλύτερο αυτοκίνητο παραγωγής» που έχει οδηγήσει ποτέ στην «Πράσινη Κόλαση», δήλωσε ο έμπειρος επαγγελματίας οδηγός.
Παρά το φαρδύτερο αμάξωμα, τους μεγαλύτερους τροχούς και τα πρόσθετα τεχνικά χαρακτηριστικά, το βάρος της νέας GT3 είναι αντίστοιχο αυτού της προκατόχου της. Με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ζυγίζει 1.148 χλγρ., ενώ με το κιβώτιο PDK φτάνει τα 1.435 χλγρ. Το μπροστινό καπό που είναι από ανθρακονήματα (CFPR), τα κρυσταλλα μειωμένου βάρους στα παράθυρα, οι βελτιστοποιημένοι δίσκοι των φρένων και οι σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος φροντίζουν για τον περιορισμό του βάρους, όπως και το κάλυμμα για τον χώρο των πίσω καθισμάτων. Η μείωση βάρους που επιτυγχάνεται με την ελαφριά sport εξάτμιση φτάνει τα δέκα κιλά. Χάρη στα κλαπέτα εξαγωγής που ρυθμίζονται διαρκώς ηλεκτρικά, ο άκρως επιβλητικός ήχος παραμένει εντός των ορίων του προτύπου εκπομπών Euro 6d ISC FCM (EU6 AP). Η μεικτή κατανάλωση της 911 GT3 είναι 13,3 λίτρα/100 χλμ. (PDK: 12,4).
Τα αγωνιστικά γονίδια της νέας 911 GT3 είναι εμφανή σχεδόν σε κάθε της λεπτομέρεια, ενώ το κόκπιτ ακολουθεί τη σχεδίαση της τρέχουσας γενιάς μοντέλων. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι η οθόνη πίστας: Με το άγγιγμα ενός κουμπιού, μειώνει τις ψηφιακές ενδείξεις αριστερά και δεξιά από το κεντρικό στροφόμετρο (φτάνει τις 10.000 σ.α.λ.) και προβάλλει μόνο ενδείξεις όπως η πίεση ελαστικών, η πίεση λαδιού, η θερμοκρασία λαδιού, η στάθμη καυσίμου και η θερμοκρασία νερού, οι οποίες είναι απαραίτητες για την οδήγηση στην πίστα. Περιλαμβάνει επίσης οπτικές ενδείξεις αλλαγής σχέσης αριστερά και δεξιά του στροφόμετρου, καθώς και μια λυχνία αλλαγής σχέσης που προέρχεται από τους αγώνες αυτοκινήτου.
Ειδικά για τα μοντέλα GT της Porsche, οι πελάτες ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για προσαρμοσμένα στοιχεία εξοπλισμού. Έτσι, η γκάμα των προϊόντων Porsche Exclusive Manufaktur είναι διαθέσιμη και για τη νέα 911 GT3, ενώ συμπληρώνεται από προαιρετικό εξοπλισμό ειδικά για την GT3, όπως μια οροφή μειωμένου βάρους από εμφανή ανθρακονήματα. Άλλα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι το πάνω μέρος των εξωτερικών καθρεφτών από ανθρακονήματα, οι φιμέ προβολείς LED matrix και τα αντίστοιχα πίσω φώτα Exclusive design με ένα φωτεινό τόξο χωρίς κόκκινα στοιχεία. Οι στεφάνες των ζαντών σε κόκκινο χρώμα Guards Red ή μπλε χρώμα Shark Blue τονίζουν τις μαύρες ζάντες κράματος. Στο εσωτερικό, λεπτομέρειες του εξοπλισμού, όπως οι βελόνες του στροφόμετρου και του χρονομέτρου Sport Chrono, οι ζώνες ασφαλείας και διάφορες διακοσμητικές λωρίδες, αποτελούν κομψές πινελιές στο χρώμα του αμαξώματος ή σε άλλο χρώμα.
Εξίσου ξεχωριστός όπως και η ίδια η 911 GT3 είναι ο μοναδικός χρονογράφος που προσφέρει η Porsche Design αποκλειστικά στους πελάτες αυτού του sport αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων. Όπως και ο αυθεντικός χρονογράφος με μηχανισμό, διαθέτει δυναμική σχεδίαση, συνεπή απόδοση και υψηλή ποιότητα κατασκευής. Το περίβλημά του δηλώνει τα αγωνιστικά του γονίδια. Όπως και οι μπιέλες του κινητήρα της GT3, είναι κατασκευασμένος από ανθεκτικό, ελαφρύ τιτάνιο. Το ρολόι κινείται από έναν ξεχωριστό ρότορα, ο οποίος παραπέμπει στους τροχούς της 911 GT3. Το χρωματιστό δακτυλίδι του καντράν μπορεί να προσαρμοστεί στα εξωτερικά χρώματα της 911 GT3.
Η πρώτη 911 GT3 παρουσιάστηκε το 1999. Ήταν βασισμένη στη σειρά μοντέλων 996 και απέδιδε 360 ίππους με κυβισμό 3,6 λίτρων. Με τον Walter Röhrl στο τιμόνι, το προσεκτικά ρυθμισμένο αυτό αυτοκίνητο ήταν το πρώτο sport αυτοκίνητο δρόμου που ολοκλήρωσε τον γύρο στο Nordschleife του Nürburgring σε λιγότερο από 8 λεπτά. Η δεύτερη γενιά της GT3 ακολούθησε το 2006. Ήταν βασισμένη στην 911 Type 997 και απέδιδε 415 ίππους. Το 2013, η διάδοχός της παρουσιάστηκε αρχικά με κινητήρα 3,8 ίππων που απέδιδε 475 ίππους. Δύο χρόνια αργότερα, ο κυβισμός αυξήθηκε στα 4,0 λίτρα και η ιπποδύναμη στους 500 ίππους.